Forum

Vilken vpn tjänst a...

Vilken vpn tjänst använder du?  

RSS

uman231
(@uman231)
Support & Programmerare Admin
05/07/2019 11:41 f m  

Vilken eller vilka vpn tjänster använder du?
Vad är du nöjd med och varför?
Vad skulle kunna va bättre?

Jag använder Mullvad sedan länge men kör även purevpn nu ibland då de har många servrar.. jag kör också en egen privat VPN som jag kommer lämna utanför i detta inlägg. Överlag är jag mer nöjd med Mullvad och har inget att direkt klaga på hos dom. Purevpn skulle jag dock önskat mer fart av ibland men kan ju vara så att det är mellan mig och de det går segt. Men deras breda utbud på servrar överväger ändå det med farten tycker jag. Jag använder VPN till främst tre saker. Den ena är att nå material och delar av nätverk som jag inte når utan rätt ip (min privata vpn). Den andra är att nå delar av internet som ej kan nås från svenskt ip. Och den tredje är säkerhets aspekten mot öppna wifi mm.

Fart utan VPN

Ping ms
4
Download Mbps
94.75

Upload Mbps
93.82

Fart med mullvad mot svensk server
Ping ms
31
Download Mbps
73.19

Upload Mbps
87.07

Fart med purevpn svensk server
Ping ms
105

Download Mbps
35.29

Upload Mbps
63.84

This topic was modified 2 veckor sedan 3 times by uman231

Citera
Martin24
(@martin24)
Eminent Medlem VIP
06/07/2019 4:09 f m  

Jag använder PrivateVPN och är väldigt nöjd med det. Har 100/10 Mbit.

Med VPN av har jag ungefär 95/9,5

Med VPN på cirka 92/9,5

Så det är bara en väldigt liten hastighetssänkning med VPN på. Jag köpte också på Black Friday 3 år för $72 så jag betalar alltså endast $2 i månaden. Så med den hastigheten och det priset finns det ingenting alls att klaga på.

Använder VPN främst för att komma åt saker som inte går med svenskt IP, till exempel Netflix US, HBO NOW, Hulu och Showtime.

SvaraCitera
Share: