FIX_20190603 - [Pat...

Notifications
Clear all

[Stängt] FIX_20190603 - [Patchar svt,dplay,tv4play finns se sid 5 & 8]  

Sida 7 / 10
  RSS

S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
september 4, 2019 15:38  
Postad av: @hemispheres
Postad av: @s-y-sophie

Om inte ffmpeg kan hittas så är det förmodligen miljövariablerna som strular. Som jag skrev också tidigare i tråden så underhålls inte all-ep längre som du även frågade om i din andra tråd @hemispheres

Jag skall kolla över miljövariablerna. 🙂

Jag tror du missuppfattat det där med all-ep. Jag skrev inte om all-ep i tråden jag skapade tidigare idag och har aldrig skrivit om all-ep. Jag var tvungen att kolla upp vad all-ep är för någonting för att förstå vad du menade. 🙂

Mm uppdaterade mitt inlägg, ber återigen om ursäkt för att jag missuppfattade detta 🙂

Arkivist - Distributed Preservation of Service Attack - Zero-Day Attack

Hemispheres
(@hemispheres)
Nybörjare VIP
september 4, 2019 16:02  

Mm uppdaterade mitt inlägg, ber återigen om ursäkt för att jag missuppfattade detta 🙂

Ingen fara alls! 🙂

Hemispheres
(@hemispheres)
Nybörjare VIP
september 5, 2019 19:31  

Om inte ffmpeg kan hittas så är det förmodligen miljövariablerna som strular.

Jag har sett över miljövariablerna och dom stämmer så långt jag kan se och uwtd ligger här: C:\uwtd

Om jag öppnar kommandotolken och skriver ffmpeg så får jag upp all info om ffmpeg likaså om jag skriver --v i uman´s webtv downoader.

Använder jag umans_webtv_downloader-beta20190901-.exe så får jag följande error när jag försöker ladda ner något:
"WARNING: Cant find ffmpeg/avconv. audio and video is in seperate files. if you dont want this use -P hls or hds
ERROR: Cant detect ffmpeg or avconv. Cant mux files without it."

Om jag öppnar umans_webtv_downloader-beta20190901-.exe och skrive in --v får jag dock upp följande:
"UWTD 2.3.0.1
'ffmpeg' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.
Done downloading and converting"

Miljövariabler

Och som jag skrev tidigare, SVT_list_DL.exe laddar ner video utan ljud. Här är ett kort avsnitt på 5 minuter som går fort att ladda ner. Får du ljud när du laddar ner det med SVT_list_DL.exe?

https://www.svtplay.se/video/23278602/uppdrag-granskning-sjukt-stressad/uppdrag-granskning-sjukt-stressad-sasong-1-linda-traffar-overlakaren

grimjack
(@grimjack)
Nykomling VIP
september 6, 2019 08:10  

Hej!

auto-dl slutade fungera i veckan, eventuellt ett samband med den här förändringen hos svt då.

Äter sig igenom hela list.txt och ger "tab är inte ett internt kommando, externt kommando, program eller kommandofil" för varje rad.

(Jag känner igen felmeddelandet, tror det brukar dyka upp om angiven länk innehåller "start=auto&tab" samtidigt som länken är bruten)

S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
september 6, 2019 11:44  
Postad av: @grimjack

Hej!

auto-dl slutade fungera i veckan, eventuellt ett samband med den här förändringen hos svt då.

Äter sig igenom hela list.txt och ger "tab är inte ett internt kommando, externt kommando, program eller kommandofil" för varje rad.

(Jag känner igen felmeddelandet, tror det brukar dyka upp om angiven länk innehåller "start=auto&tab" samtidigt som länken är bruten)

Tack för rapporten 🤗 . Detta snabb-fix är ämnad för att snabbt fixa så att folk kan hämta m.h.a "vanliga" uwtd. På sikt arbetas det att komma en officiell fix där fler problem löses. Denna snabb-fix är också ett bra sätt för oss att testa om det finns eventuella fel som kan finnas med den.

K-E Karlsson
(@k-e-karlsson)
Ny medlem Registered
september 6, 2019 18:26  

Senaste fixen här ovan (SVT_Dl) lämnar tyvärr en kopia utan ljud, men annars är inspelningen helt ok. Musikprogram får man humma till lite själv och giss vad de spelar och sjunger....

Perfekt....

/K-E Karlsson

S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
september 6, 2019 19:03  
Postad av: @k-e-karlsson

Senaste fixen här ovan (SVT_Dl) lämnar tyvärr en kopia utan ljud, men annars är inspelningen helt ok. Musikprogram får man humma till lite själv och giss vad de spelar och sjunger....

Perfekt....

/K-E Karlsson

@k-e-karlsson om du använder vanliga uwtd bör detta inte uppstå. Det hade varit bra om du gav oss lite mer detaljer. 

Jag vill också välkomna dig till forumet och jag vill informera dig att vi har en mall för hur man rapporterar fel, detta för att underlätta felsökningen dels för er men också för oss. Länk till denna mall. 

Önskar dig en trevlig helg.

Tjosan
(@tjosan)
Ny medlem Registered
september 7, 2019 19:23  

Fixen här i tråden (för svt) verkar bara gå att ladda ner om man registrerat sig, så det har jag gjort.    Provat ladda ner tre olika, två gick bra, men den tredje så upphör ljudet efter 5 minuter, men provar att ladda ner igen.

(Edit: andra försöket hade ljud hela tiden)

Blev tom så desperat igår/förrgår att jag provade att ladda ner med Jdownloader2, och det gick ju bra, men blev tyvärr inget ljud.

This post was modified 1 år sedan 2 times by Tjosan

uman231
(@uman231)
Support & Programmerare Admin
september 7, 2019 23:46  
Postad av: @tjosan

Fixen här i tråden (för svt) verkar bara gå att ladda ner om man registrerat sig, så det har jag gjort.    Provat ladda ner tre olika, två gick bra, men den tredje så upphör ljudet efter 5 minuter, men provar att ladda ner igen.

(Edit: andra försöket hade ljud hela tiden)

Blev tom så desperat igår/förrgår att jag provade att ladda ner med Jdownloader2, och det gick ju bra, men blev tyvärr inget ljud.

Stämmer vissa fixar görs enbart för användare av sajten. 😉 

YoQQ
 YoQQ
(@yoqq)
Ny medlem Registered
september 8, 2019 13:23  

Den som söker kan finna lösningen STORT TACK för denna fix 🙂

uman231 gillade
ett cykel
(@ett-cykel)
Ny medlem Registered
september 8, 2019 13:56  

Tackar med fixen funkar det bra igen. Hoppas även det kommer en fix till all-ep

för den använder jag oftast.

uman231 gillade
wahlterh
(@wahlterh)
Ny medlem Registered
september 8, 2019 14:33  

Det gjorde susen !

TAXÅMYCKET!

uman231 gillade
uman231
(@uman231)
Support & Programmerare Admin
september 8, 2019 22:16  

Om jag öppnar umans_webtv_downloader-beta20190901-.exe och skrive in --v får jag dock upp följande:
"UWTD 2.3.0.1

Det är just pga detta det är bra att göra små fixar mellan fixarna... Jag har redan lösningen klar nu men utan mini fixen skulle missen kommit ut i en officiell fix

S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
september 9, 2019 09:28  

Jag har sett över miljövariablerna och dom stämmer så långt jag kan se och uwtd ligger här: C:\uwtd

Om jag öppnar kommandotolken och skriver ffmpeg så får jag upp all info om ffmpeg likaså om jag skriver --v i uman´s webtv downoader.

Använder jag umans_webtv_downloader-beta20190901-.exe så får jag följande error när jag försöker ladda ner något:
"WARNING: Cant find ffmpeg/avconv. audio and video is in seperate files. if you dont want this use -P hls or hds
ERROR: Cant detect ffmpeg or avconv. Cant mux files without it."

"UWTD 2.3.0.1

Miljövariabler

Och som jag skrev tidigare, SVT_list_DL.exe laddar ner video utan ljud. Här är ett kort avsnitt på 5 minuter som går fort att ladda ner. Får du ljud när du laddar ner det med SVT_list_DL.exe?

https://www.svtplay.se/video/23278602/uppdrag-granskning-sjukt-stressad/uppdrag-granskning-sjukt-stressad-sasong-1-linda-traffar-overlakaren

Bara för att summera saker och ting för andra eventuella läsare.

@uman231 har släppt en snabb-fix för att lösa problemet med svtplay här - Länk.
Denna fix gör det möjligt att hämta m.h.a av vanliga uwtd. Denna fix är temporär och det kommer i framtiden komma en officiell fix, när denna kommer är i dagsläget svårt att säga, men förhoppningsvis ligger den inte allt för långt bort.

OBS! Du måste vara medlem för att hämta fixen som ligger bifogad i forumet.

Kända fel: (rör i dagsläget främst SVTplay)

• All-ep fungerar inte bra längre för flera olika tjänster, (detta program har inte uppdaterats på länge p.g.a missbruk från användare som har laddat upp material som hämtats med detta program. 
  • list_dl fungerar inte bra för svt.
  • playback fungerar inte

Har ni problem med den senaste fixen eller någon av dessa fixar så kommenterar ni i den här tråden. Har ni önskemål och förslag om programvaror så lägger ni detta i förslagstråden - Länk.

Vidare vill jag hälsa alla nya medlemmar och jag ber er att gärna läsa igenom de regler (Länk) och den felrapporteringsmall (Länk) vi har för att underlätta felsökningen för er och för oss.

WinstonLab
(@winstonlab)
Ny medlem Registered
september 9, 2019 14:40  

@uman231

Hej, 

Testade lanken och forsokte ladda ner "programmet" pa min laptop.

Den vill inte ladda ner....vad gor jag for fel ? (inte varldens mest datakunniga person)

Sida 7 / 10
Share:
Creeper