Problem med DPlay -...

Notifications
Clear all

[Löst] Problem med DPlay - Kan inte hitta rätt länk till avsnitt  

Sida 3 / 5
  RSS

S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
september 14, 2019 10:55  
Postad av: @mozart

@uman231

Tack! Det fungerar med den lite äldre datorn som har samma config (os, browser  m.m) men fler certifikat och mer gammal historik. Får ta en rensning av den nyare och kanske importera fler certifikat i den? Ser att den t.ex saknar några äldre MS IT TLS certifikat.

SSL-problemen är generellt relaterade till att man oftast har äldre certifikat som ligger och "skräpar" som av misstag fångas upp av programmet och då får man ett felmeddelande returnerat. 

Det kan också bero på att man inte har enheten uppdaterad, inställd på rätt tid, router som inte är uppdaterad eller som har varit igång ett tag, att man kör med VPN/proxy osv. 

Men genrellt brukar det handla om gamla cert som ligger kvar, då kan det vara bra att rensa datorn på dessa och ibland kan det vara nödvändigt att installera om sin webbläsare.

Men det är bra att det har löst sig för dig på ett sätt 🙂

Arkivist - Distributed Preservation of Service Attack - Zero-Day Attack

SvaraCitera
degitz
(@degitz)
Nybörjare Registered
oktober 18, 2019 17:14  

@ecsjjgg

Fy fan vad bra jobbat!  Skulle ladda ner gårdagens "Alla Mot Alla" men av nån anledning har den inte dykt upp på Playpilot. Tur att främlingar på internet kan komma till räddning då. 😀 Tack för det!

uman231 gillade
SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
oktober 23, 2019 10:08  

Det helt klart simplaste är att söka på avsnittet genom dplays sökfunktion och därifrån kopiera URL:en. Se uman231 inlägg kring detta. Länk

SvaraCitera
zaltabar
(@zaltabar)
Nykomling Registered
november 13, 2019 17:50  

dplay har tydligen börjat "gömma" länkarna till sina program. Går inte ens att hitta länkarna med Playpilot. Någon som har tips?

SvaraCitera
uman231
(@uman231)
Support & Programmerare Admin
november 13, 2019 17:57  
Postad av: @zaltabar

dplay har tydligen börjat "gömma" länkarna till sina program. Går inte ens att hitta länkarna med Playpilot. Någon som har tips?

https://www.uwtd.me/community/main-forum/dplay-2/paged/2/#post-3358

SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
november 14, 2019 08:14  

@zaltabar trådar sammanfogade då det bara behövs en tråd för att diskutera dplays länkar 🙂

SvaraCitera
Tomlokk
(@tomlokk)
Ny medlem Registered
januari 25, 2020 11:54  

Hej!

Men har försökt att tanka hem från Dplay.no (premium-avsnitt, även gratis-avsnitt och avsnitt från dplay.se) och jag har läst igenom alla tidigare svar om detta med att hitta rätt länkar. Har provat både med att försöka hitta m3u8 länkar, playpilot, tv.nu och även att spela upp avsnittet i webbläsaren och filtrera på playback och auto i nätverkskonsolen i Firefox, för att filtrera ut m3u8 länkar. Inga tidigare metoder för att hitta rätt länk verkar funka längre. Finns det en workaround?

SvaraCitera
uman231
(@uman231)
januari 25, 2020 13:29  

@tomlokk

Har du tittat på
https://www.uwtd.me/wp-content/uploads/wpforo/default_attachments/1556222692-Dplay.mp4

och

https://www.uwtd.me/wp-content/uploads/wpforo/default_attachments/1567543756-out.mp4

Jag rekommenderar länk två i första hand men båda finns i denna tråd och bör fungera ganska väl.. 🙂

SvaraCitera
Tomlokk
(@tomlokk)
Ny medlem Registered
januari 26, 2020 02:30  

Ja, jag har provat båda lösningarna. 

Lösning 1: när jag går in på Dplay.no och väljer klipp och tar fram nätverkskonsolverktyget och filtrerar på playback (som visat i videon) så får jag inte fram några länkar alls.

Lösning 2: när jag högerklickar på en video från sökresultatet på Dplay.no och ska klicka på kopiera länk (som visat i videon) så är det alternativet i menyn grått. Dvs det går inte att klicka på det alternativet därav får jag inte heller någon länk.

Det kan ju vara så att detta är speciellt för Dplay.no och att det funkar på den svenska sidan. Men som sagt, jag får det inte till på den norska versionen bara...

SvaraCitera
uman231
(@uman231)
januari 26, 2020 10:51  

@tomlokk

Vet inte vad du gör men funkar bra båda sätten som du ser

S.Y-Sophie gillade
SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
januari 27, 2020 13:45  
Postad av: @tomlokk

Ja, jag har provat båda lösningarna. 

Lösning 1: när jag går in på Dplay.no och väljer klipp och tar fram nätverkskonsolverktyget och filtrerar på playback (som visat i videon) så får jag inte fram några länkar alls.

Lösning 2: när jag högerklickar på en video från sökresultatet på Dplay.no och ska klicka på kopiera länk (som visat i videon) så är det alternativet i menyn grått. Dvs det går inte att klicka på det alternativet därav får jag inte heller någon länk.

Det kan ju vara så att detta är speciellt för Dplay.no och att det funkar på den svenska sidan. Men som sagt, jag får det inte till på den norska versionen bara...

Vad får du fram för länkar?

SvaraCitera
Mattias
(@mattias)
Nybörjare Registered
januari 27, 2020 17:02  

Ett litet tips är att öppna konsolverktyget och skriva playback i nätverks fliken innan man går in på det avsnitt man vill se på dplay. Då dyker filen upp som man ska använda.

Se bara till så att du rensat konsolverktyget innan

SvaraCitera
jazdevi
(@jazdevi)
Ny medlem Registered
januari 28, 2020 20:52  

Tjena. Funkar det att ladda ner premium avsnitt, eller gör jag något fel när det gäller att hitta rätt länk?
Genom sök i dplay får jag fram länken:
https://www.dplay.se/videos/ghost-brothers/the-fitzpatrick-hotel

Samma länk fås genom playpilot.

Slänger jag in den länken, samt mitt premium inlogg- i Premium.exe, så får jag meddelandet:

ERROR: No videos found. You dont have permission to watch this

SvaraCitera
uman231
(@uman231)
januari 29, 2020 02:16  

@jazdevi

Du måste köra en annan väg nu genom cookies.txt

Kolla senare delen av detta inlägg.. 🙂

https://www.uwtd.me/community/papperskorg-papperskorg/fix_20190603/paged/4/#post-3252

jazdevi gillade
SvaraCitera
jazdevi
(@jazdevi)
Ny medlem Registered
januari 29, 2020 06:25  

@uman231

Fungerar utmärkt.
Slängde iväg en hundring i donationer till dig, som tack för ett fint program 🙂

This post was modified 8 månader sedan by jazdevi

S.Y-Sophie gillade
SvaraCitera