Problem med DPlay -...

Notifications
Clear all

[Löst] Problem med DPlay - Kan inte hitta rätt länk till avsnitt  

Sida 2 / 5
  RSS

S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
april 28, 2019 05:40  
Postad av: Mozart

Hej!

Verkar tyvärr inte fungera så bra med playpilot.

Får följande resultat.

ERROR: That site is not supported. Make a ticket or send a message

Done downloading and converting

[DPlay] sodertaljepolisen/sodertaljepolisen-201: Downloading webpage
[DPlay] sodertaljepolisen/sodertaljepolisen-201: Downloading token
ERROR: Unable to download JSON metadata: <urlopen error [SSL: CERTIFICATE_VERIFY
_FAILED] certificate verify failed: unable to get local issuer certificate (_ssl
.c:1051)> (caused by URLError(SSLCertVerificationError(1, '[SSL: CERTIFICATE_VER
IFY_FAILED] certificate verify failed: unable to get local issuer certificate (_
ssl.c:1051)')))

[DPlay] eotb/ex-on-the-beach-sverige-609: Downloading webpage
[DPlay] eotb/ex-on-the-beach-sverige-609: Downloading token
ERROR: Unable to download JSON metadata: <urlopen error [SSL: CERTIFICATE_VERIFY
_FAILED] certificate verify failed: unable to get local issuer certificate (_ssl
.c:1051)> (caused by URLError(SSLCertVerificationError(1, '[SSL: CERTIFICATE_VER
IFY_FAILED] certificate verify failed: unable to get local issuer certificate (_
ssl.c:1051)')))

Tyvärr får du nog läsa vad jag skrev en gång till. Det du skall göra är att få ut rätt dplay länk från playpilot. 

Trevlig fortsatt helg! 👏

Arkivist - Distributed Preservation of Service Attack - Zero-Day Attack

SvaraCitera
Mozart
(@mozart)
Intresserad Registered
april 28, 2019 19:24  

Hej!

Ber om ursäkt! Hade lite bråttom i natt och var lite slarvig med att kolla länkadressen som gick till avsnittets startsida och inte direkt till videon.

Allt fungerar utmärkt!

Kan kanske bidra med ett tips till hur man får fram de riktiga länkarna. Det finns ett fint gammalt program som vi använde förr där man i loggen ser all trafik med de riktiga adresserna (man kan även styra sin egen metadata) och programmet är även ett utmärkt filter och ger en enkel hantering av externa proxy servrar vilket ibland är nödvändigt om man vill se, hämta något som har en geografisk begränsning.

https://www.proxomitron.info/index.html

SvaraCitera
MaistroX
(@maistrox)
Lärling VIP
maj 1, 2019 17:22  
Postad av: Mozart

Hej!

Ber om ursäkt! Hade lite bråttom i natt och var lite slarvig med att kolla länkadressen som gick till avsnittets startsida och inte direkt till videon.

Allt fungerar utmärkt!

Kan kanske bidra med ett tips till hur man får fram de riktiga länkarna. Det finns ett fint gammalt program som vi använde förr där man i loggen ser all trafik med de riktiga adresserna (man kan även styra sin egen metadata) och programmet är även ett utmärkt filter och ger en enkel hantering av externa proxy servrar vilket ibland är nödvändigt om man vill se, hämta något som har en geografisk begränsning.

https://www.proxomitron.info/index.html

Funkar detta för Goodle Crome också? Och i så fall hur gör man? 😉

SvaraCitera
Mozart
(@mozart)
Intresserad Registered
maj 30, 2019 20:43  

Hej!

Proximitron är en extern lokal proxiserver som du kör lokalt på din dator så den fungerar med vilken webbläsare som helst bara du anger en lokal proxiserver i din webläsare.

Standard är : Localhost 127.0.0.0

Har dock inte använt den på flera år och hur den hanterar dagens webb kan jag inte lova något om. Men testa och återkom gärna med hur den fungerar idag.

SvaraCitera
sherwood
(@sherwood)
Nybörjare VIP
juni 3, 2019 12:42  

Hej Uman.Funkar fint på det sättet men är lite bökigt när man ska ta hem både video och text till en serie.Finns ingen möjlighet för dej att uppdatera  premium.exe?

SvaraCitera
Hemispheres
(@hemispheres)
Nybörjare VIP
augusti 10, 2019 19:26  
Postad av: @s-y-sophie

Verkar som Play uppdaterat sitt UI av någon anledning och att man inte vill visa sina URL:er just nu. Kanske handlar om ett tillfälligt fel?  Vi får hoppas att de fixar till detta snart för som det är just nu så kommer folk att ha svårt att länka till deras episoder genom sociala medier och det känns inte riktigt optimalt för dom.

För att ni skall kunna hämta behöver ni länken som går direkt till avsnittet och inte bara länken dplay.se eller dplay.se/serien-namn.

Ett simpelt sätt att hitta rätt URL i dagsläget är att använda sig av playpilot.se och söka sig till de avsnittet man vill ha och kopiera rätt URL från knappen "Stream on Dplay", genom att höger klicka och kopiera länk.

För berört avsnitt så kan man öppna följande länk på playpilot - Länk

Och utifrån att man kopiera från "Stream on Dplay" få ut:

https://www.dplay.se/videos/eotb/ex-on-the-beach-sverige-609 

Hoppas detta hjälper er 🚀 👍 

Tack så mycket! 🙂

Jag skaffade precis ett Premiumabonnemang för att ladda ner People Magazine Investigates: Cults och upptäckte då problemet med länkar, även på program som inte kräver ett Premiumabonnemang.

Din workaround fungerar perfekt och jag är mycket tacksam för den. 🙂

uman231 gillade
SvaraCitera
uman231
(@uman231)
Support & Programmerare Admin
augusti 11, 2019 20:54  
Postad av: @hemispheres
Postad av: @s-y-sophie

Verkar som Play uppdaterat sitt UI av någon anledning och att man inte vill visa sina URL:er just nu. Kanske handlar om ett tillfälligt fel?  Vi får hoppas att de fixar till detta snart för som det är just nu så kommer folk att ha svårt att länka till deras episoder genom sociala medier och det känns inte riktigt optimalt för dom.

För att ni skall kunna hämta behöver ni länken som går direkt till avsnittet och inte bara länken dplay.se eller dplay.se/serien-namn.

Ett simpelt sätt att hitta rätt URL i dagsläget är att använda sig av playpilot.se och söka sig till de avsnittet man vill ha och kopiera rätt URL från knappen "Stream on Dplay", genom att höger klicka och kopiera länk.

För berört avsnitt så kan man öppna följande länk på playpilot - Länk

Och utifrån att man kopiera från "Stream on Dplay" få ut:

https://www.dplay.se/videos/eotb/ex-on-the-beach-sverige-609 

Hoppas detta hjälper er 🚀 👍 

Tack så mycket! 🙂

Jag skaffade precis ett Premiumabonnemang för att ladda ner People Magazine Investigates: Cults och upptäckte då problemet med länkar, även på program som inte kräver ett Premiumabonnemang.

Din workaround fungerar perfekt och jag är mycket tacksam för den. 🙂

Ja detta är just nu den bästa lösningen som finns för detta. 🤩 🤩 

SvaraCitera
ecsjjgg
(@ecsjjgg)
Nybörjare VIP
augusti 20, 2019 01:02  

Jag har en annan (bättre?) lösning på detta problem: Använd er utav https://tv.nu för att få direktlänkarna till kanal 5's program, det gjorde jag idag när jag skulle ladda hem S02E01 av Alla mot alla med Filip och Fredrik, och även Meltzer och Kärleken S01E01, dessa båda program finns inte (ännu?) listade på https://playpilot.se

Jag uppptäckte detta av en slump...

SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
augusti 20, 2019 07:35  
Postad av: @ecsjjgg

Jag har en annan (bättre?) lösning på detta problem: Använd er utav https://tv.nu för att få direktlänkarna till kanal 5's program, det gjorde jag idag när jag skulle ladda hem S02E01 av Alla mot alla med Filip och Fredrik, och även Meltzer och Kärleken S01E01, dessa båda program finns inte (ännu?) listade på https://playpilot.se

Jag uppptäckte detta av en slump...

Snyggt och förmodligen ett bättre alternativ än play pilot men jag antar att båda är bra alternativ till detta @ecsjjgg.

Varit i kontakt med play och frågat om detta och deras kundtjänst har sagt att de har fört frågan vidare om fullständiga länkar till avsnitt vidare till deras utvecklingsavdelning. Men de säger också att det inte är möjligt idag p.g.a hur deras lösning ser ut och detta skall vara motiverat enligt deras kundtjänst av säkerhetsskäl, hur deras databas/servrar/nätverk är konfigurerat. Dessa anledningar är för mig relativt orimliga och tagna ur luften men man slutar aldrig förvånas över fantasin som olika kundtjänster har.

I min mening så har man gjort ett aktivt val att tabort länkarna och om det har med nya lagstiftningar som kommit eller liknande anledningar det kan man ju bara spekulera i.

SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
augusti 28, 2019 13:46  

Jag vill uppmärksamma folk på att det är alltså inte länkar som tv.nu och playpilot.se som skall användas utan länkarna i formatet dplay.se... skall hämtas från dessa sidor. 

SvaraCitera
uman231
(@uman231)
september 3, 2019 22:49  

Detta bör just nu kanske va ett av de lämpligare sätten:

https://www.uwtd.me/wp-content/uploads/wpforo/default_attachments/1567543756-out.mp4

S.Y-Sophie gillade
SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
september 4, 2019 07:30  
Postad av: @uman231

Detta bör just nu kanske va ett av de lämpligare sätten:

https://www.uwtd.me/wp-content/uploads/wpforo/default_attachments/1567543756-out.mp4

Ja det är smidigt 🙂

SvaraCitera
Mozart
(@mozart)
Intresserad Registered
september 13, 2019 20:08  

Hej!

Har ett nytt eller annat problem med D-Play.

Verkar vara ett problem med Certifikat.

Någon som känner igen det och har en lösning?

Har W7 ultimate och Firefox allt uppdaterat.

Har senaste UWTD med SVT patch som fungerar utmärkt men inte på D-play nu.

Det går utmärkt att streema D-play.

Loggen blir enligt nedan vad man än försöker hämta på D-play även äldre material som gick att hämta i våras.

ERROR: Unable to download webpage: <urlopen error [SSL: CERTIFICATE_VERIFY_FAILE
D] certificate verify failed: unable to get local issuer certificate (_ssl.c:105
1)> (caused by URLError(SSLCertVerificationError(1, '[SSL: CERTIFICATE_VERIFY_FA
ILED] certificate verify failed: unable to get local issuer certificate (_ssl.c:
1051)')))

SvaraCitera
uman231
(@uman231)
september 13, 2019 21:33  
Postad av: @mozart

Hej!

Har ett nytt eller annat problem med D-Play.

Verkar vara ett problem med Certifikat.

Någon som känner igen det och har en lösning?

Har W7 ultimate och Firefox allt uppdaterat.

Har senaste UWTD med SVT patch som fungerar utmärkt men inte på D-play nu.

Det går utmärkt att streema D-play.

Loggen blir enligt nedan vad man än försöker hämta på D-play även äldre material som gick att hämta i våras.

ERROR: Unable to download webpage: <urlopen error [SSL: CERTIFICATE_VERIFY_FAILE
D] certificate verify failed: unable to get local issuer certificate (_ssl.c:105
1)> (caused by URLError(SSLCertVerificationError(1, '[SSL: CERTIFICATE_VERIFY_FA
ILED] certificate verify failed: unable to get local issuer certificate (_ssl.c:
1051)')))

Rensa surfhistorik, rensa gamla ssl certs, starta om routern, starta om datorn... Det var några grundläggande tips

SvaraCitera
Mozart
(@mozart)
Intresserad Registered
september 14, 2019 00:53  

@uman231

Tack! Det fungerar med den lite äldre datorn som har samma config (os, browser  m.m) men fler certifikat och mer gammal historik. Får ta en rensning av den nyare och kanske importera fler certifikat i den? Ser att den t.ex saknar några äldre MS IT TLS certifikat.

SvaraCitera
Sida 2 / 5
Share:
Creeper