Forum

Storytel guide  

RSS

uman231
(@uman231)
Support & Programmerare Admin
augusti 17, 2018 14:34  

Presenterar här en liten videoguide hur Windows 10 användare kan kopiera storytel böcker.

Ni behöver

1. windows 10
  2. storytel appen och abonnemang

This topic was modified 7 månader sedan 2 times by uman231

Citera
Lizen
(@lizen)
Ny medlem Registered
september 1, 2018 10:07  

Stort Tack för denna!

Har svårt att få med hela böcker, det saknas ofta ett antal sekunder i slutet.

Vad gör jag för fel?

Mvh

SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
september 3, 2018 13:24  

@Lizen har du provat att spola lite överallt i filen (början,slut,mitten etc) så att hela filen finns nedladdad lokalt? Kan vara så att inte hela filen finns nedladdad lokalt när du börjar leta efter filen.

Arkivist - Distributed Preservation of Service Attack - Zero-Day Attack

SvaraCitera
Lizen
(@lizen)
Ny medlem Registered
september 3, 2018 19:36  

Jo jag har provat det och då fungerar det bättre. Men jag är mest intresserad av storytels serier. Då blir det jobbigt, 10 av snitt per säsong och 4 säsonger. Då blir det 40 filer som man skall hoppa/spola sig igenom. Kopiera och flytta och sen döpa om. 

Stort tack för ditt svar!😀

SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
september 5, 2018 10:57  

@Lizen @uman231 har tidigare skapat en program som automatiserar nedladdningen för Storydel, dock ledde det här programmet till missbruk av diverse användare som valde att använda det till att fildela material som programmet hämtat. Detta forumet strävar efter att hjälpa folk att privatkopiera och inte piratkopiera.

Detta är ett mycket viktigt skäl till varför @uman231 valt att inte skapa ett nytt program som automatiskt hämtar hem filer. Att det tar tid att hämta med den här metoden är därför medvetet motiverat p.g.a tidigare händelser med tidigare programvara. Jag hoppas du har förståelse för detta.

SvaraCitera
Lizen
(@lizen)
Ny medlem Registered
september 5, 2018 12:17  

Tack för svar!

Jag har full förståelse för att det inte skall vara för lätt och att missbruk absolut inte bör ske. Jag laddar endast ner för mitt eget bruk. Jag har inget problem med att flytta och byta namn på filerna. Men det hade varit fantastiskt om man slapp att jämföra storlek/Längd för att veta att boken är komplett. Stort tack för att ni ger möjlighet till att lyssna på fler böcker! 

SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
september 5, 2018 12:33  

@Lizen det är ganska svårt att förhindra missbruk. Lättast är att helt enkelt inte släppa något program för då kan ingen missbruka det. Vad som är lätt är dock att upptäcka de som missbrukar det.

Jag förstår att det kan vara svårt att titta på storlek/längd men som sagt @uman231 stängde ner det program han skapade som gjorde den här typen av nedladdning väldigt enkel av de anledningar jag presenterat. Länk till inlägg på FB

Som det är nu är det inte aktuellt till min kännedom att @uman231 skulle släppa ett program som förenklar nedladdningen mer än den guide som redan finns här och anledningen till detta är det missbruk som har förekommit av tidigare programvara.

Jag tror dock att den här guiden som @uman231 har publicerat har ett par syften:

• Hjälpa folk som fortfarande vill privatkopiera att hämta material från Storytel
  • Inspirera folk att skriva egna skript/program som kan automatisera processen. Då detta får anses som ett bra PoC.

Den senare punkten är nog den viktigaste punkten får jag nog ändå säga. Dock så kommer med största sannolikhet @uman231 inte att offentliggöra den här typen av programvara igen.

uman231 gillade
SvaraCitera
uman231
(@uman231)
Support & Programmerare Admin
september 6, 2018 22:44  
Postad av: S.Y-Sophie

@Lizen det är ganska svårt att förhindra missbruk. Lättast är att helt enkelt inte släppa något program för då kan ingen missbruka det. Vad som är lätt är dock att upptäcka de som missbrukar det.

Jag förstår att det kan vara svårt att titta på storlek/längd men som sagt @uman231 stängde ner det program han skapade som gjorde den här typen av nedladdning väldigt enkel av de anledningar jag presenterat. Länk till inlägg på FB

Som det är nu är det inte aktuellt till min kännedom att @uman231 skulle släppa ett program som förenklar nedladdningen mer än den guide som redan finns här och anledningen till detta är det missbruk som har förekommit av tidigare programvara.

Jag tror dock att den här guiden som @uman231 har publicerat har ett par syften:

• Hjälpa folk som fortfarande vill privatkopiera att hämta material från Storytel
  • Inspirera folk att skriva egna skript/program som kan automatisera processen. Då detta får anses som ett bra PoC.

Den senare punkten är nog den viktigaste punkten får jag nog ändå säga. Dock så kommer med största sannolikhet @uman231 inte att offentliggöra den här typen av programvara igen.

Man bör absolut bara se det som en PoC. Jag kommer som du säger inte göra ett automatiskt program igen för storytel..

SvaraCitera
Share: