Forum

Föreslå nya program...

[Klistrad] Föreslå nya program till mappen eller nya funktioner i redan befintliga. program.  

Sida 1 / 5
  RSS

uman231
(@uman231)
Support & Programmerare Admin
april 25, 2018 23:44  

Kom med förslag på vad ni vill se i programmappen. Det kan vara något helt nytt eller kanske bara en bättring av något. Berätta gärna så utförligt som du kan.

Citera
uman231
(@uman231)
april 26, 2018 01:32  

Jag läste i ett annat forum att det fanns intresse för aftonbladet-tv som funnits stöd för förr och kan tänkas komma tillbaka i standard programmet men tyckte iaf att det var ett så pass bra förslag/request så jag knåpade ihop ett eget aftonbladet program tills vidare:

https://minfil.org/76j6k5e7b2/aftonbladet.zip

Packa upp det och lägg i uwtd-mappen så skall det rulla..

Testa det och kom med tankar kanske kan det bli en del av nya appen som släpps senare denna vecka?

SvaraCitera
Centipede
(@centipede)
Eminent Medlem Registered
april 26, 2018 03:27  

Tack så mycket det fungerade perfekt.

SvaraCitera
uman231
(@uman231)
april 26, 2018 07:36  
Postad av: Centipede

Tack så mycket det fungerade perfekt.

Ska göra lite små fixar med den innan men tror den kommer vara en del av uwtd-mappen i framtiden. 

Ska bland annat fixa så den berättar vad den egentligen laddar ned. Och sedan lite mer stabil kod i bakgrunden..

SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
april 27, 2018 09:11  

Problemställning

Ett vanligt fel användare står för idag är "felaktigt" konverterade, detta är något som kommer fixas förr eller senare. Men det kommer alltid finnas problem med olika tjänster

Förslag

Göra ett program som kör samtliga filer som användaren själv lägger i en mapp genom FFmpeg så de konverteras korrekt. Gäller både video filer och undertexter.

Arkivist - Distributed Preservation of Service Attack - Zero-Day Attack

SvaraCitera
uman231
(@uman231)
april 27, 2018 10:46  
Postad av: S.Y-Sophie

Problemställning

Ett vanligt fel användare står för idag är "felaktigt" konverterade, detta är något som kommer fixas förr eller senare. Men det kommer alltid finnas problem med olika tjänster

Förslag

Göra ett program som kör samtliga filer som användaren själv lägger i en mapp genom FFmpeg så de konverteras korrekt. Gäller både video filer och undertexter.

Ja... Konstigt nog drabbas jag aldrig varken i vlc eller annan spelare.. 😀 

Men bör ju räcka men en vanlig:

ffmpeg -i "infil" -c copy "utfil"

problemet är väl namnet av filerna lite. Antingen måste programmet först döpa om alla filerna till nått annat och sedan konvertera eller så skall användarna sitta o byta namn. Egentligen är ju detta inget problem men jag känner på mig att det kommer bli så ändå

Jag menar jag kan ju enkelt köra:

import os
fileList = os.listdir('.')
for fil in fileList:
if fil.endswith('.mp4'):
os.rename(fil,'old_'+fil)
fileList = os.listdir('.')
for fil in fileList:
if fil.startswith('old_'):
os.system('ffmpeg -i "%s" -c copy "%s' %(fil,fil.split('old_')[-1]))

Vill man sedan kan man ju även köra detta i slutet av koden:

os.remove(fil)

SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
april 27, 2018 11:07  

Det är ett typiskt fel som lätt att går och lösa har själv haft detta problemet ett fåtal gånger under årens lopp och jag tror att det skulle vara bra och ett enkelt verktyg för diverse användare att kunna korrigera sina filer. 
typ

for i in *.mp4; do

ffmpeg -i "$i" -c copy "temp.$i" && rm "$i" && mv "temp.$i" "$i";

done

SvaraCitera
uman231
(@uman231)
april 27, 2018 11:25  

Det är ett typiskt fel som lätt att går och lösa har själv haft detta problemet ett fåtal gånger under årens lopp och jag tror att det skulle vara bra och ett enkelt verktyg för diverse användare att kunna korrigera sina filer. 
typ

for i in *.mp4; do

ffmpeg -i "$i" -c copy "temp.$i" && rm "$i" && mv "temp.$i" "$i";

done

Du hann svara innan jag redigerade mitt svar

Scriptet jag skrev är ju i stort sett klart att bara köra in som exe och släppa så..

S.Y-Sophie gillade
SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
april 27, 2018 13:19  

Problemställning

Användaren xDEFiLED på FB önskade att rippa delar av ett klipp.

Exempelkod - Förslag

Program som rippar ett specifikt intervall av ett klipp

for /F "tokens=* delims=" %a in ('svtplay-dl.exe -P HLS --get-url URL') do (ffmpeg -ss 00:00:00 -i %a -t 00:00:00 -c copy output.mp4)

Övrigt

Jag kan tänka mig att ett eventuellt program av den här karaktären skulle användas av användare som vill ladda upp material på exempelvis YouTube eller använder materialet i syfte att sprida det genom någon kanal, vilket inte är ok. Så frågan är om ett sådant program bör skapas eller inte?

SvaraCitera
uman231
(@uman231)
april 27, 2018 13:30  

Problemställning

Användaren xDEFiLED på FB önskade att rippa delar av ett klipp.

Exempelkod - Förslag

Program som rippar ett specifikt intervall av ett klipp

for /F "tokens=* delims=" %a in ('svtplay-dl.exe -P HLS --get-url URL') do (ffmpeg -ss 00:00:00 -i %a -t 00:00:00 -c copy output.mp4)

Övrigt

Jag kan tänka mig att ett eventuellt program av den här karaktären skulle användas av användare som vill ladda upp material på exempelvis YouTube eller använder materialet i syfte att sprida det genom någon kanal, vilket inte är ok. Så frågan är om ett sådant program bör skapas eller inte?

Lite just därför jag ej gjort nått av det..

SvaraCitera
uman231
(@uman231)
april 30, 2018 10:50  

@S.Y-Sophie tror du kanske till nästa fix att man rent av lägger in "städaren" i koden så den automatiskt uppdaterar filen?

SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
april 30, 2018 10:53  
Postad av: uman231

@S.Y-Sophie tror du kanske till nästa fix att man rent av lägger in "städaren" i koden så den automatiskt uppdaterar filen?

Det kanske är klokt att göra, detta är ett såpass vanligt fel att jag skulle rekommendera det, dock enbart om användaren explicit har valt att de vill ha formatet mp4 som format. Vet inte om det fortfarande finns något av programmen i sviten som erbjuder att behålla .ts formatet men det kan vara klokt att implementera detta i alla program och då om användaren vill ha en .mp4 fil om de däremot vill ha .ts, skall detta steg ignoreras.

SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
april 30, 2018 11:24  

Då folk verkar ha problem med sina AV och jag då antar att problemen kan vara att AV raderar diverse filer, då skulle det vara bra att ha funktion i programmet som ger en indikation om mappen är fullständig och har samtliga program tillgängliga så det kan fungera som det är tänkt. Typ att man kör en check mot en lista av filer på om filerna finns i mappen och då returner något i stil "Status OK" om inte alla filer finns "Status Bad - Important Files missing".

SvaraCitera
uman231
(@uman231)
april 30, 2018 11:54  

Då folk verkar ha problem med sina AV och jag då antar att problemen kan vara att AV raderar diverse filer, då skulle det vara bra att ha funktion i programmet som ger en indikation om mappen är fullständig och har samtliga program tillgängliga så det kan fungera som det är tänkt. Typ att man kör en check mot en lista av filer på om filerna finns i mappen och då returner något i stil "Status OK" om inte alla filer finns "Status Bad - Important Files missing".

Ja absolut.. Får kolla på lösning på det. I sig inte så svår men frågan är var man skall lägga den. Många gånger blockas så viktiga delar så programmen aldrig ens startar.

SvaraCitera
S.Y-Sophie
(@s-y-sophie)
Arkivist Admin
april 30, 2018 12:01  
Postad av: uman231

Ja absolut.. Får kolla på lösning på det. I sig inte så svår men frågan är var man skall lägga den. Många gånger blockas så viktiga delar så programmen aldrig ens startar.

Bör fungera om man kollar om filerna existerar och om filerna är läsbara tänker jag och om de inte är de bör detta rendera att Antivirus kan vara en mycket trolig felkälla.

SvaraCitera
Sida 1 / 5
Share: